torsdag 13. desember 2012

Heldig



Jeg er så utrolig heldig. Jeg lever et godt liv, med gode venner, en fantastisk kjæreste og en flott familie. Jeg har alt jeg trenger og mer. Livet har vært vanskelig og er det fortsatt til tider, men jeg setter faktisk veldig pris på det livet jeg har.
Jeg tenker ofte på de som er mindre heldige og tenker at jeg er veldig egoistisk. Blir rett og slett litt lei meg fordi jeg føler at jeg har det for bra. Føler jeg ikke setter pris på ting. Men sånn er det kanskje når man lever i et av verdens beste land?
Følelsene mine for jula er litt todelt. Jeg synes det er kjempemoro å gi gaver til de jeg er glade i og har ikke noe imot å få noen heller. Men samtidig er jeg av den typen som kan bli litt lei meg på julaften fordi jeg tenker på alle de som ikke har mat på bordet engang. Verden er sykt urettferdig, og jeg liker det ikke. Desverre er verden laget slik og det vil nok alltid være slik. Sliter du med å finne gave til noen? Gjør slik jeg har gjort til noen, og gi en gave med mening og hjelp de som faktisk ikke har mat. Klikk deg inn her: www.julegave.no

Har man da rett til å klage over sitt eget liv? Når man vet at så mange har det så mye verre? Dette er et fryktelig vanskelig spørsmål, som jeg virkelig ikke har noe godt svar på.

Flere som tenker slik der ute?


4 kommentarer:

Anonym sa...

søte du.
du er ikke alene om det nei,å du tenker flotte tanker.
slik jeg kjenner deg er du ei flott jente,som fortjener alt det gode som kommer din vei.
Jeg har gitt noen gaver til frelsesarmeen hvert år nå..i år har jeg også hengt en pose med litt julemat og snack på døra til n ukjent..en person jeg vet hvem er bare og jeg vet denne personen har veldigt lite..nyt førjulstiden vennen.god klem fra heid..

Anonym sa...

Det er så godt og høre at du tenker som du gjør, og det er en tankevekker for de fleste av oss ! Mange mennesker,selv i Norge,gruer seg til jul...og det er så ufattelig trist. Mens de fleste av oss lever i overflod,er det fortsatt endel som teller kronene.
Hva om vi ga hva det koster med et julebord for 200 ansatte , da er det sikkert snakk om 5sifrede tall ! F.eks. til Frelseearmeen eller Kirkens bymisjon...da har mage fått mat på bordet i jula :)
Vet også at DU har slitt med ditt,og kommet igjennom det. Og har mange gode og fine meninger .....

Anonym sa...


Juleklem fra meg :)

Tonje sa...

Dere er noen herlige mennesker dere også! Tusen takk for flotte innspill og kommentarer!