fredag 9. november 2012

God jul?


Tiden flyr og ofte tar jeg meg selv i å lure på hvor den ble av og hva jeg brukte den til. Et år går så fort, og jeg syntes jeg har brukt mye tid på ingenting.
Har i år bestemt meg for å være "tidlig" ut med julegavene, og er faktisk nesten ferdig. Det er litt godt, men samtidig er det noe helt annet å pakke inn gaver etter 1.desember da jeg endelig lar meg selv høre på julemusikk og drikke julebrus fra Grans.
I år skriver jeg også opp hva jeg faktisk bruker på gaver, for jeg syntes hele samfunnet bruker noe helt sinnsykt mye på gaver.
Vil også oppmuntre alle der ute til å kjøpe gaver med mening, det vil si at du bruker pengene til å kjøpe noe til de som ikke har det så godt ute i verden gjennom en veldedig organisasjon (kondomer, kyllinger, geiter, myggnetting og griser er noe av det man kan kjøpe). Jeg sier ikke at du ikke skal kjøpe gaver i det hele tatt, men jeg kjøper heller litt billigere gaver til noen i år, og bruker en liten hundrelapp på slike viktige gaver, og så får selvfølgelig den jeg kjøper det for på en måte et kort om hva pengene har gått til fra organisasjonen. Her kan du finne mange slike gaver med mening: http://www.julegave.no/ 
Et supert tiltak!
Er dere igang med julegavene?



Ingen kommentarer: