fredag 9. november 2012

FF

FF eller Fellesforbundet er forbundet jeg er medlem i i LO. Fellesforbundet er det største forbundet innen privat sektor og har rundt 150 000medlemmer.
Kopiert fra LO sine nettsider:


"Forbundet organiserer blant annet arbeidstakere i jordbruks-/avløserarbeid, gartnerarbeid, skogbruk, tekstil og konfeksjon, ansatte i overnatting -, servering - og cateringvirksomheter på land, havbruk, grafisk personell i aviser, trykkerier, bokbinderier, design- og førtrykksbedrifter og emballasjeindustrien, arbeidstakere i byggeindustrien og innenfor leverandør-, verksted- og teknologiindustrien, arbeidsmarkedsbedriftene, ansatte innen byggfagene, papir- og treforedling, bilmekanikere, flymekanikere og stuere og arbeidstakere som har varig tilrettelagt arbeid."

Altså er det veldig mange og forskjellige type yrker i FF. Jeg selv kommer under serveringvirksomheter, da jeg jobber på cafe. Fellesforbundet har veldig mange mannlige medlemmer, hvertfall slik jeg har merket det når jeg er på kurs rundt omkring. Når jeg tenker meg om så er stort sett kursene veldig mannsdominerte i det hele tatt. Så jenter, organiser dere! 


Avslutter med et lite morobilde av en kondompakning ei venninne hadde fått av LO:

Ingen kommentarer: