lørdag 9. februar 2013

Melodifestivalen vs. melodi grand prix


Jeg er, som kjent blant mine venner, en helt ekstrem melodi grand prix fan. Jeg elsker sangene, artistene og showet med hele greia. Jeg følger ikke bare med på norske melodi grand prix, men også svenske melodifestivalen og selvfølgelig Eurovision, som er den internasjonale versjonen med alle vinnerne fra alle de forskjellige landene. Jeg har ikke vært så ekstremt interresert i melodi grand prix hele livet, men siden ungdomsskolen har det virkelig tatt av.
Jeg foretrekker melodifestivalen fordi det er sååå mye bedre sanger der, av og til tenker jeg at jeg er født i feil land når det gjelder musikksmak, og i fjor så vant Sverige hele driten! Vel fortjent! Norge har ikke helt funnet ut hva som fungerer og ikke fungerer, så derfor er vi ikke så heldige. Det er enten bunn eller topp med Norge liksom.
Nå er melodi grand prix sirkuset snart ferdig, det er jo finale i kveld. Sveriges melodifestivalen har noen delfinaler igjen enda. Men det betyr jo ikke at det er slutt for i år, for 18.mai blir det storfest! Hvert år har jeg nemlig den tradisjonen hvor jeg ordner en stor fest med alle vennene mine der vi ser på Eurovision finalen, drikker god drikke, spiser god mat, har quiz og koser oss skikkelig! Dette året blir intet unntak! Et av årets høydepunkt!
Planen i år var egentlig å dra til Malmö og se finalen live, men billettene forsvant litt for fort og det ble litt for dyrt. Og egentlig så er det faktisk bedre å se det på tv, selv om det sikkert er en helt syyk stemning der.

Flere som følger med på melodi grand prix der ute?

1 kommentar:

mamma sa...

Synd dere ikke fikk billetter :( Det har vært extra morsomt denne gangen da, siden Margareth fra Hitra vant den norske finalen ikveld.