søndag 3. mars 2013

WTF?

Denne helga har vært spesiell på mange måter. For det første lagde jeg meg laks (!!) på fredag. Det er ikke noe hemmelighet at jeg er glad i kjøtt, og mindre glad i fisk. Men jeg bestemte meg altså for å steke meg laks, grønnsaker og ovnsbakte poteter. Det ble sinnsykt godt, så dette blir ikke siste gangen. Namnam.



Broren min var også hjemme i helga, så da måtte vi feire litt bursdag. Så jeg bakte denne kule kaka! Veldig stolt! Brukte lang tid også. Den var god, men litt spesiell. Vil kalle det en after-eight kake med oreo-bunn. Men det egentlige navnet er Grasshopper dessertkake, oppskriften er hentet fra bladet Tara Smak. 


I går var jeg også på fest, og enkelte mennesker klarer å sjokkere meg enda. Alle virket koslige og oppegående, helt til vi skulle begynne å dra på byen. Noen hadde allerede dratt. Jeg og ei anna ei skulle bare finne veskene våre og så skulle vi også dra. Men vi fant ikke veskene våre og det blei litt panikk ei stund. Det viste seg at en av de som hadde vært på festen, hadde tatt med seg (evt. stjålet) veska mi og veska til hun andre. Så begynte ferden for å finne denne personen, og det gjorde vi heldigvis. Ingenting var stjålet, men det var tydelig at noen hadde vært oppi veskene våre, antagelig for å finne legitimasjon å bruke for å komme seg inn på en bar. Forbanna var vi, men vi holdt fatningen, tok veskene våre og sa at vi helst ikke ville se personen noe mer og gikk. På kjøpet fikk jeg en halvfull eske med tamponger. Men alt i alt var det en vellykket kveld og jeg møtte masse nye og interessante mennesker.

Ingen kommentarer: